Spółdzielnia Mieszkaniowa „Południe”

ul. Broniewskiego 7, 87-800 Włocławek, tel. 54 234 28 14

Dział Konserwatorów Instalacji

Kierownik
Kamila Cywińska
Telefon do działu
54 426 27 66
Pokoje
02, 03

Zadania działu:

  • Przeglądy instalacji gazowej
  • Konserwacja, remonty i naprawa instalacji wspólnych:
  • Instalacji wodnej i kanalizacyjnej
  • Instalacji centralnego ogrzewania
  • Instalacji gazowej
  • Instalacji elektrycznej

Pytania i odpowiedzi

Jaka jest procedura wymiany grzejników?

Jest to usługa odpłatna. Należy złożyć w sekretariacie lub biurze obsługi druk SMP-30 Wniosek o zmiany dotyczące grzejników w lokalach, na który w udzielonej odpowiedzi zostaną przesłane niezbędne informacje.

Jaka jest procedura wymiany zaworów odcinających w mieszkaniu?

Jest to usługa odpłatna. Należy dokonać przedpłaty za usługę w kwocie 61,38 zł/1 szt. i umówić się w dziale na termin wykonania wymiany.

Jaka jest procedura podłączenia kuchni gazowej?

Jest to usługa odpłatna. Należy dokonać przedpłaty za usługę w kwocie 122,76zł i umówić się w dziale na termin wykonania podłączenia.

Na jaki nr konta należy dokonać przedpłaty za usługę?

Opłaty za usługi należy dokonywać na konto: PKO BP S.A o/Włocławek; rachunek nr: 10 1020 5170 0000 1602 0005 5772

Szczegółowe zadania działu:

  • 1. Nadzór i obsługa punktu dyżurnego.
  • 2. Obsługa mieszkańców – przyjmowanie zgłoszeń, w tym:
  • analizowanie problemów, awarii, usterek zgłaszanych przez mieszkańców pisemnie
     i telefonicznie.
  • 3. Prowadzenie korespondencji
  • z mieszkańcami w zakresie zgłaszanych problemów dotyczących instalacji wod.-kan, gazowej, c.o.  i elektrycznej,
  • z firmami zewnętrznymi, gestorami sieci itp.
  • 4. Rozliczanie i fakturowanie robót dotyczących:
  • stałej konserwacji z rozdziałem na poszczególne nieruchomości  w zasobach SM „Południe”,
  • prac wykonywanych na rzecz mieszkańców (usługi odpłatne),
  • prac wykonywanych na rzecz mieszkańców (usługi nieodpłatne),
  • robót na rzecz firm zewnętrznych (podłączenie wody, energii elektrycznej).
  • w tym:
  • prowadzenie kart pracy i rozliczanie z godzin pracy pracowników działu,
  • rozliczanie materiałów na podstawie dowodów RW i ZW,
  • wykonywanie zestawień roboczogodzin i materiałów na poszczególne zlecenia,
  • kosztorysowanie prac związanych z przeglądami instalacji gazowej,
  • opracowywanie cenników usług wykonywanych przez pracowników działu w tym: kamera tv, przepychanka ciśnieniowa, oraz prace na zlecenie mieszkańców (wymiany grzejników, wodomierzy, zaworów odcinających, przeróbki  instalacji gazowej, podłączenia kuchni i inne).
  • 5. Nadzór nad pracownikami, organizowanie i koordynacja ich pracy.
  • Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy, stosowanie się do obowiązujących przepisów prawa pracy oraz innych przepisów i regulaminów w tym zakresie
  • Szkolenie pracowników z zakresu bhp i ppoż
  • Przegotowywanie grafiku dyżurów monterów i dyspozytorów
  • Prowadzenie kartotek narzędzi pracowników działu
  • Kontrola nad aktualnymi uprawnieniami pracowników działu
  • Przygotowywanie zestawienia środków czystości i pierwszej pomocy
  • Zabezpieczenie materiałów, sprzętu i urządzeń w zakresie prowadzonych robót remontowo- konserwacyjnych:
  • kontrola elektronarzędzi – sprawność działa oraz pod względem bezpieczeństwa
  • obsługa, nadzór, konserwacja i remonty urządzeń: przepycharki ciśnieniowe, kamera tv do inspekcji  rur, samochody dostawcze
  • rozliczanie paliwa samochodów oraz przepycharki ciśnieniowej
  • opracowanie planów zaopatrzenia materiałowego na planowane prace remontowo- konserwacyjne.
  • 6. Prowadzenie inwentaryzacji środków trwałych i nietrwałych  dla SM „Południe”
  • 7. Ścisła współpraca z Dozorem Technicznym, dokonującym okresowych przeglądów naczyń wzbiorczych Reflex zlokalizowanych w węzłach cieplnych:
  • zgłaszanie wymian, montażu naczyń Reflex
  • prowadzenie książek urządzeń Reflex.
  • 8. Nadzór, obsługa i konserwacja wszystkich instalacji wewnętrznych i zewnętrznych budynków będących w obsłudze S. M. „Południe” w tym:
  • systemów kanalizacji
  • sprawdzenie stanu studzienek
  • usuwanie wszelkich awarii i usterek urządzeń
  • udrożnienie instalacji kanalizacyjnych – piony i leżaki, inne
  • ścisła współpraca z MPWiK
  • przygotowywanie harmonogramu inspekcji oraz czyszczenia sieci kanalizacyjnej
  • wykonywanie usług odpłatnych na zlecenia mieszkańców
  • sprawdzanie stanu technicznego instalacji kanalizacyjnej w ciągach piwnicznych
    w celu wyeliminowania przecieków.
  • węzłów cieplnych i wew. instalacji centralnego ogrzewania
  • kontrola parametrów węzłów cieplnych .c.o. i c.w.i cyrkulacji zgodnie z tabelami temperatur korekta ewentualnych różnic. Prowadzenie co miesiąc zestawień zużyć ciepła, analizowanie ich i sprawdzenie
  • kontrola pracy urządzeń w zakresie dostawy c.o. i c.w. oraz kontrola parametrów dostarczonego czynnika grzewczego od dostawcy- ścisła współpraca z MPEC
  • konserwacja i obsługa węzłów cieplnych, w celu wyeliminowania przecieków
  • kontrola pracy pomp c.o. i c.w.
  • odczyty liczników ciepła
  • sprawdzanie stanu technicznego instalacji c.o. w ciągach piwnicznych w celu wyeliminowania przecieków oraz ubytków izolacji termicznych
  • prowadzenie książek węzłów cieplnych (wpisywanie prac konserwacyjno- remontowych prowadzonych na węzłach z wyszczególnieniem użytych materiałów)
  • usuwanie wszelkich awarii i usterek  urządzeń i instalacji centralnego ogrzewania
  • przeprowadzania okresowego czyszczenia (płukania) wymienników ciepła ciepłej wody użytkowej i centralnego ogrzewania
  • wymiana grzejników w zasobach SM „Południe” oraz ścisła współpraca z innymi działami w tym zakresie
  • wyznaczanie mocy grzejników, przygotowywanie umów, rozliczanie prac
  • hydroforni grupowych i indywidualnych
  • konserwacja, usuwanie wszelkich awarii i usterek  urządzeń
  • wykonywanie okresowych przeglądów hydroforni
  • prowadzenie dokumentacji  okresowych przeglądów hydroforni
  • urządzenia, instalacje i sieci wodociągowe
  • ścisła współpraca z MPWiK
  • wymiana wodomierzy mieszkaniowych
  • usuwanie wszelkich awarii i usterek urządzeń, instalacji i sieci
  • wykonywanie usług odpłatnych na zlecenia mieszkańców
  • sprawdzanie stanu technicznego instalacji wodnej w ciągach piwnicznych
    w celu wyeliminowania przecieków oraz ubytków izolacji termicznych
  • instalacja elektryczna
  • utrzymanie w pełnej sprawności instalacji elektrycznej  doprowadzającej zasilanie do lokali oraz znajdującej się w węzłach cieplnych,  hydroforniach i innych pomieszczeniach technicznych
  • utrzymanie sieci oświetlenia terenu
  • comiesięczne spisywanie podliczników energii elektrycznej
  • usuwanie wszelkich awarii i usterek urządzeń
  • instalacja gazowa
  • przygotowanie harmonogramu przeglądów gazowych
  • przeprowadzanie przeglądów gazowych w zasobach SM „Południe” oraz ścisła współpraca z administracjami oraz z zakładem gazowniczym we Włocławku
  • odcięcia dopływu gazu w zasobach SM „Południe”
  • usuwanie wszelkich awarii i usterek sieci i urządzeń
  • wykonywanie usług odpłatnych na zlecenia mieszkańców takich jak stałe odcięcie gazu lub podłączenie kuchni gazowej.
  • 9. Przygotowywanie planu remontów na następny rok w zakresie działu.