Spółdzielnia Mieszkaniowa “Południe”
ul. Broniewskiego 7, 87-800 Włocławek, tel. 54 234 28 14
Dział Czynszów i Windykacji
Kierownik |
---|
Grażyna Wilk |
Telefon do kierownika |
---|
54 42 00 111 |
windykacja@poludniesm.pl |
Pokoje |
---|
8, 9, 10, 11 |
Czynsze (Aneksy czynszowe, książeczki mieszkaniowe, uzgodnienie salda lokale użytkowe, garaże, dzierżawy terenu) | Telefon |
---|---|
Wszystkie ulice | 54 42 00 115 54 42 00 116 |
Windykacja (sprawdzenie wpłat, uzgodnienie salda czynszowe, sprawy sądowe) | Telefon |
---|---|
Lokale użytkowe, garaże, dzierżawy Wspólnota Łady 1 | 54 42 00 115 54 42 00 116 |
Ulice: Arentowicza, Chłodna, Długa, Dziewińska, Gałczyńskiego, Kolska, Kujawska, Kruszyńska, Mazowiecka, Planty, Smólska, Wiejska | 54 42 00 145 |
Ulice: Broniewskiego, Kaliska, Kaszubska, Łady 3, Matejki, Noakowskiego, Sienkiewicza, Zbiegniewskiej | 54 42 00 113 |
Ulice: Fredry, Gajowa, Gniazdowskiego, Kapitulna, Krasińskiego, Moniuszki, Norwida, Skarżyńskiego, Skłodowskiej, Robotnicza, Wieniawskiego, Wyspiańskiego | 54 42 00 114 |
W tym dziale mieszkańcy mogą:
Przydatne druki i formularze
Pytania i odpowiedzi
Do kiedy należy opłacać należności za mieszkanie/lokal?
Zgodnie z § 67 Statutu Spółdzielni, opłaty winny być uiszczane co miesiąc z góry, do ostatniego dnia każdego miesiąca za dany miesiąc. Za datę zapłaty uznaje się datę wpływu środków finansowych na konto Spółdzielni, a nie datę dokonania wpłaty przez użytkownika lokalu. Oznacza to, iż użytkownik lokalu ponosi ewentualne ryzyko związane z terminem przekazania opłat przez bank na konto Spółdzielni. Od należności uregulowanych po terminie pobierane są odsetki ustawowe za opóźnienie.
Na jakie konto należy wpłacać dopłaty wynikające z rozliczenia ciepła, gazu, wody niezbilansowanej?
Na takie samo konto, jak dla należności czynszowych. Numer konta znajduje się na książeczce mieszkaniowej oraz rachunkach za wodę.
Kto odpowiada za opłaty czynszowe?
Za opłaty odpowiadają wszystkie osoby pełnoletnie zamieszkujące w danym lokalu oraz właściciele lokali. W przypadku odrębnej własności oraz spółdzielczych własnościowych mieszkań, jeżeli właściciele wynajmują mieszkanie zobowiązując najemcę do regulowania opłat, to powinni sprawdzać, czy należności są faktycznie uiszczane, bowiem to oni (a nie wynajmujący) ponoszą odpowiedzialność za terminowe regulowanie należności.
Jak otrzymać zwrot nadpłaty wynikającej z tytułu rozliczenia kosztów ciepła bądź gazu?
Nadpłaty wynikające z ww. rozliczeń mogą być przekazane na wskazane przez właściciela konto bankowe pod warunkiem nie zalegania z opłatami wobec Spółdzielni. Konieczne jest wypełnienie druku SMP-10 Wniosek o przekazanie nadpłaty z rozliczenia kosztów ciepła na konto bankowe i złożenie w najbliższej Administracji Spółdzielni. W przypadku, gdy właścicieli jest kilku (dwóch, trzech i więcej) wówczas takie oświadczenie muszą podpisać wszyscy właściciele lokalu.
Czy można uzyskać dostęp do konta czynszowego za pośrednictwem Internetu?
Tak, jest możliwość tzw. podglądu elektronicznego E-BOK. Usługa ta umożliwia wgląd w naliczenia i opłaty dotyczące mieszkania/lokalu, a także sprawdzenia aktualnego salda czynszowego. Dostęp do konta może uzyskać tylko właściciel mieszkania/lokalu. W przypadku, gdy właścicieli jest kilku (dwóch, trzech itd.) dostęp do konta jest tylko jeden, a zasady korzystania z niego właściciele muszą ustalić między sobą.
Co zrobić, aby można było skorzystać z E-BOK?
Osoby zainteresowane muszą wypełnić odpowiedni formularz i złożyć go osobiście w siedzibie najbliższej Administracji Spółdzielni. Formularz oraz instrukcja postępowania znajdują się na stronie E-BOK.
Czy można otrzymywać korespondencję na adres inny niż adres mieszkania/lokalu w Spółdzielni?
Można. Należy wypełnić druk SMP-11 Wniosek o wskazanie adresu do korespondencji . Przesyłanie korespondencji na adres nie należący do zasobów spółdzielni wiąże się z obciążeniem konta mieszkania/lokalu opłatą w wysokości 6,50 zł miesięcznie.